Arap Dili Öğretiminde Yeterlilik Çerveveler, Seviyeler ve Performans

Sempozyum Konusu

Uygulamasız teorinin bir kıymeti olmadığı gibi, teoriden yoksun bir uygulama da faydalı sonuçlara ulaştırmaz. Bu günlerde, Arap Dili öğretimine gönül vermiş herkesin şahit olacağı üzere, bu alandaki çalışmalar giderek yoğunlaşmış olup bu konuda çeşitli bakış açılarına, düzeylere ve hedeflere sahip, birçok farklı metotla sayısız çalışmalar yapılmaktadır. Diğer yandan, bu hareketlilik, şüphesiz ki Arap coğrafyasının genişliklerinde, hatta sınırlarının da ötesinde, farklı düzeylerde kendini göstermektedir. Alandaki çalışmaların çokluğu ve çeşitliliği; sürekli olarak izlenmesini, yönlendirilmesini, eleştirilmesini ve tashih edilmesini zorunlu kılar; böylelikle alan canlı kalabilir, değişen koşullara ayak uydurabilir. İşte bu noktada, rekabetten arınmış, bakir bir alanda, temel meselelere derinlemesine katılım ve önceliklerin derin kavrayışıyla, Arapça öğretiminin ilerlemesine doğru atılan bir adım olan bu düşünce filizlenmiştir. Odak noktası, Arapça'yı ana dili olmayanlara öğretim sürecinde egemen bir standart yapı inşa etmek olan bu proje, iki temel nitelikle bezelidir: Birincisi, metodoloji ve saha çalışmasını kapsamlı bir bakış açısıyla ele alıp düzenlemeyi amaçlayan küresellik; ikincisi ise, Arapça'nın özünden doğup, onun benzersiz özelliklerini dikkate alan özgünlüktür. Standartların işlendiği bir Sempozyum olan bu çalışma iki şeye dayanmaktadır: uzmanlara faydalı olabilecek temel standartlar oluşturmak ve uluslararası standart çerçevelerin kopyası olmayan Arapça olarak formüle edilmiş ölçülebilir göstergeler oluşturmak.

•Müfredat ve Öğretim Materyalleri

• Öğretmen Performansı

• Öğrenci Performansı

• Öğretim Süreci

• Eğitim Ortamı

• Dil Testleri

• Dil Seviyeleri

• Özel Amaçlar İçin Arapça Öğretim Programları

 

Bilim kurulu, bu uluslararası Sempozyuma başlamanın temel konusunu Arapça öğretiminde yeterlilikler: "Çerçeveler, seviyeler ve performans" olarak belirledi. Ve Sempozyum için hazırlık, aynı çerçevede bir dizi çalışma oturumları düzenlenerek yapıldı ve bu oturumların çıktıları Sempozyum programı kapsamında dört tartışma oturumunda sunulacaktır.

Sempozyumun Hedefleri

  • Kalitenin doğru değerlendirilebilmesi için ikinci dil olarak Arapça eğitim sürecinde bulunması gereken ölçütler ve göstergeleri belirlemek.
  • Ölçüt ve göstergelere uygun olarak eğitim kurumlarına eğitimi geliştirmede çeşitli yönlerden yardımcı olmak.
  •  Arapçanın ikinci dil olarak öğretimi konusunda bilimsel araştırma yapan araştırmacıların araştırma ve çalışmalarına bu çalışmada ulaşılan standart ve göstergelerden faydalanmalarını sağlayarak yardımcı olmak.
  • Genelde ana dili Arapça olmayanlara ve özelde de İslami ilimler öğrencilerine Arapça öğretmek için eğitim sürecinin geliştirilmesi.
  • Eğitim çıktılarının, müfredatın, eğitim materyallerinin, dil sınavlarının ve öğretmen performansının geliştirilmesine katkıda bulunmak.
  • Arapça öğretim müfredatının değerlendirilmesinde genel uluslararası referans çerçeveleri ve ikinci dil öğretim standartlarının uygunluğunun incelenmesi.
  •  

Ana Konular

  1. Arap Dili Öğretiminde Yeterlilikler Seviyeler, Kapsamlar ve Zaman Çizelgesi
  2.  Dilsel, İletişimsel, Kültürel Yeterlilikler Ölçütler ve Göstergelerin Değerlendirilmesi
  3.  Arap Dili Seviyeleri İçin Kelime Dağarcığı Yeterliliği Kelimeler ve Kalıplar
  4. Orijinal Metinlerin ve Alıntıların Dil Becerilerinin Oluşturulmasına Etkisi Boyutlar ve Ölçütler
  5.  İkinci Dil Olarak Arap Dilinin Öğretilmesi Eğitim ve Öğretim Becerileri
  6.  Anadili Arapça Olmayan Arapça Öğretmeni Yeterlilik ve Performans Ölçümü
  7.  Arap Dili Öğretiminde Yeterlilik Kurumsal Tecrübeler ve Referans Çerçeveleri

 

Alt Başlıklar

1. Epistemolojik Tekâmül

2. Uygulama ve Entegrasyon

3. Yöntemler ve Programlar

4. Sınırlamalar ve Nitelikler

5. Araçlar ve Teknikler

6. Geliştirmeler ve Sınamalar

7. Programların Güçlendirilmesi ve Yaklaşımlar

 

Önemli Tarihler

Birinci İlan - 01/12/2023

İkinci İlan - 15/12/2023

Özetlerin kabulü için son tarih - 20/02/2024

Onaylanan özetlerin bildirilmesi - 25/02/2024

Araştırmaların teslim edilmesi için son tarih - 10/03/2024

Araştırmanın onaylanması ve değişiklik taleplerinin bildirilmesi - 20/03/2024

Araştırmaların son halinin teslimi - 01/04/2024

Sempozyum programının ilanı - 10/04/2024

Sempozyum tarihi - 19-21/04/2024                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 AYRINTILI BİLGİ İÇİN; 

https://drive.google.com/file/d/1ScM6tYtOalH3ht6OQMkV6hQDKbhaOEef/view?usp=sharing  

 KAYIT İÇİN;                                                                                                                                        

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdfokXXy59VnRSAXf-dBiwcjKOwj7AkVj9uwUivPENnSQS2tg/viewform